18 Ekim 2014 Cumartesi

Lenin'in Mozolesi,Kızıl Meydan,Moskova

  İkinci yayınım da yine Kızıl Meydan'dan bahsedeceğim aslında bakarsanız büyük bir bölge ve meydandaki yapıtlar gerçekten güzel olduğu için bir müddet orayı anlatıp duracağım gibi :).

Lenin'in Mozolesi
    Bu sefer Kızıl Meydanın en önemli parçası olarak düşünülen Lenin Mozolesinden bahsedeceğim aslında meydan da dolaşırken  pek gösterişli olmadığı için önemli bir yer değil diye düşünmüştüm fakat öğrenince fark ettim ki gerçekten girip görmeye değer bir yermiş,aslında kolay kolayda giremiyoruz belli günler ve saatler arasında açık ,elektronik eşyalar yasak , her köşede polislerin (veya askerlerin emin değilim)  olduğu loş ışıklar altında Lenin'in mumyalanmış naaşı aydınlatılmış bir biçimde yatıyor ,gerçekten çok şaşırmıştım çünkü beklediğim gibi birisi olmayınca bayağı şaşırdım iri yapalı -insanın gözünden kaçmayacak -insanı görüntüsüyle güçlü birisi olduğuna inandıran bir adam canlandırmıştım ama aksine ufak tefek birisiydi.Naaşa gelince gerçekten de tamamen korunmuş bir biçimde duruyor sanki Lenin orada uyuyormuş gibiydi.Buradan çıkar çıkmaz sur mezarlıklarıyla karşılaşıyoruz Rusya için önemli kişilerin mezardan kemiklerinin çıkarılıp sura konulduğu söylenmişti,mezar taşları sur üzerinde  bir şerit hainde sıralanmıştı.
Berber gezdiğim arkadaşlarımdan Kadyrbek'le.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder